Pestisűző fesztivál Szentendrén

Hogy ezt hogy találták ki?

Tény, hogy van egy Pestiskereszt a Fő téren. Kalmárkeresztnek is hívják. Mert hogy, ők állíttatták, mert elkerülte a pestis a várost.

Nem tudom milyen pestist akarnak most elűzni. Mire gondolnak?

Igazándiból talán, csak kitalálták, hogy legyen még egy dedikált hétvége - valamire. Hogy jöjjenek az emberek Szentendrére. De miért pont pestis? Gagyi szóvicc, hogy Pest is jöjjön. Ha már a budai oldalon van.

Lényeg, hogy lesz fesztivál. 

És lesz kortárs kiállítás is. Naná. Ha már a festők városa. 

Engem is meghívtak. Nem is értem miért. Annyira nem a szentendrei áramlathoz tartozom. 

Szerintem negyven éve nem változott semmi - mármint művészetileg Szentendrén. Ahogy Szlávik Lajos fogalmazta, neoprimitív-posztmodern. Ez megy.

Végre leszedték a posta elől azt a borzalmas ujj szobrot - erre kiraktak egy locsolókannát. Biztos azt is viccesnek gondolják. Magam részéről Malevics Fehér alapon fehér négyzete után nem gondolom, hogy lenne még igazán értelme bármiféle viccnek a képzőművészetben. Persze ez nem egészen igaz, azért lehet viccelni, csak legyen indokolt. Sajnos a locsolókannának semmi indoka nincs. Legalább szobornak izgalmas lenne.

A szentendrei művészboltból sok kezdeményezés indult már. A legérdekesebb a Lakástárlat sorozat. Ellátogatnak szentendrei művészek otthonába, műtermébe. Györgyit nagyon szeretem. Na ő hívott meg. Volt egy kis félre értés a kiállítás kiírásával - legalábbis számomra. El is akartam linkeskedni - nem értettem meg, hogy ez bizony egy meghívásos kiállítás. De aztán megértettem.

A Hanna körök két képét vittem el.

Szépek lettek fekete passzpartúval. 

Szóval - kössz Györgyi!!!! 

A leadásnál láttam izgalmas képeket. Lehet észre se vettem a változást.

Szóval, aki a hétvégén Szentendrére megy - esetleg nézze meg.

lakastarlat.jpg