Igazából szerelem

Az amerikai típusú kevert italok – a koktélok – mindig remek lehetőségeket rejtenek.

Én nagyon szeretem a magyar alapanyagokat.

Vegyük például s Czidert.

Ezt két csaj csinálja, Kata és Orsi. Igazából szerelemből. love_actually_movie_image_bill_nighy_01.jpg

Nekem az tetszik nagyon, hogy van édes és száraz is belőle. És amit imádok, hogy nincs benne tartósítószer. Akármelyik bolti forgalomban lévő cidernél kiérzem, a furcsa utóízt, amit a tartósító okoz.

Szóval szuper két csaj!

1466125_245614442264075_1632795206_n.jpg

A Cziderrel azt találtam ki, hogy pálinka+Czider+valamilyen bitter. A körte és a szőlőpálinka jött be legjobban. Ez a két íz, ami – szerintem – jól harmonizál ezzel a ciderrel. Se el nem nyomja, se át nem írja, kellemesen erősíti, és kiegészíti az alma ízt.

És a bitter. Imádom. Pár csepp kell egy italba. Kedvenceim: csoki, grapefruit, narancs és zeller bitter.

 

Az édesből:

4cl szőlőpálinka

édes Czider

2-3 csepp csokoládé bitter

 

A szárazból:

4cl vilmoskörte pálinka

száraz Czider

2-3 csepp zeller bitter

uborkaszelet

 

Elkészítés: long drinkes, vagy csőpoharat tele jéggel, rámérni a pálinkát, teleönteni ciderrel, majd a pár csepp bitter. Megkavarni. Még a végén kaphat egy kis narancs peelt, melyet úgy készítünk, hogy gyümölcshámozóval szelünk egy kis narancshéjat, és a benne lévő illóolajat egy csavaró mozdulattal ráspricceljük az ital tetejére. Díszítés narancs darabokkal, illetve uborkaszelettel.

Szerintem elég karácsonyi ital – ha szeretjük a hideg italokat télen. Persze más ciderből is elkészíthetjük. Ha akarjuk.

Lehet, legközelebb azt is leírom, hogy a két klasszikus almás koktélt, az Appletinit és Summer Fresht hogyan írtam át Cziderre.

Egyébként italt készíteni is olyan, mint festeni. Ha megszületik bennem a kép, már csak le kell fessem. Szóval megszületik az ital a fejemben, és már csak le kell próbálni, az arányokat pontosítani – mint a címben.

10384694_408677725957745_7025722090291977698_n.jpg