Kiállítás

Nóra, ugye, egy pedáns csaj. Nem elégszik meg, hogy márciusban lesz. 

21-én - remélem.

Ma beszéltem Andrással. Mohácsi. Megkértem, nyissa meg.

Aztán beszéltünk másról is. Gyerekek, akik már nem azok, meg tanulás, futás.

Azt mondta András, hogy nemrég beszélgetett egy rabbival, aki azt mondta, ha imádkozol, akkor te próbálsz beszélgetni Istennel, ha tanulsz, Isten próbál meg beszélgetni veled.

Ez milyen jó.

Arra kell ráébredjek, egyre jobban, hogy kell valami transz élmény - ehhez az Istenhez.

Már meséltem, hogy amikor meglátogatott egy barátom, amikor festettem, aki alkohol és drog függő volt valamikor, azt hitte, hogy valami szert használok. Ő úgy látta kívülről. Azóta tudom, amikor festek - tényleg megváltozik a tudatállapotom.

Ahhoz, hogy valamilyen más állapotba kerüljünk, ahhoz meg valami olyan dolgot kell csináljunk, ami azt megváltoztatja. 

Semmiképpen nem a három tudatfunkciót, az érzelmeket, az akaratot és a gondolkodást kell működtessük.

Az akaratról és az érzelmekről való lemondást el tudom képzelni. De hogy, ne gondolkodjak - az furcsa. Hogy ne keletkezzenek bennem gondolatok. Pedig, amikor festek tényleg vannak ilyen pillanatok. Már megfigyeltem. Csak nagyon rövid ideig tart, mert rögtön észreveszem, hogy jujj - most volt. És akkor már gondolok is valamire.

Hát - majd még gondolkodom ezen.

tudat.jpg