Képzelt beteg

Moliere utolsó darabja, a bemutatón, amiben ő is játszott, rosszul lett, és még az éjjel meghalt. Mindez 1673-ban. A darab 345 éves.

A Pesti Színházban ma is megy.

Biztos van aktualitása – azt mondják.

Szerintem ez nem feltétlenül igaz. Pont most láttam.

Alapvetően Moliere kötelező olvasmány – meggyőződésem, hogy ezen darabok színen tartása, folyamatos teltházzal játszása fontos bevétel a színháznak.

A Pestiben egy 2000-es Rusznyák rendezés megy. Szerintem semmi köze az aktualitáshoz. A rendezés 17 éves. Biztos volt többször szereplőcsere is. Lehet más is halt meg egy előadás éjjelén.

2000-ben azért nem voltam már olyan nem odafigyelő. Gondolkodtam mi lehetett az aktualitása. Végül is Rusznyák a Babarczi-féle kaposvári színház tagja volt – amiről csak legendák terjednek.

’98-ban jött ki először Kende Mik vagytok ti, istenek? kötete. Lehet, ez. Van benne ilyen orvosis ekézés.

Na, mindegy, látszik, hogy 17 éves darab. Négy szereplő meg se várta a végét, nem voltak ott a tapsnál. Ha Reviczky, Igó, Méhes nem lenne olyan hihetetlenül alázatos és jó színész, akkor dögunalom lett volna.

Azért tetszett – meg engem úgyis elvarázsol. Ha más nem a díszlet. Imádtam, a sok függönyt, meg ahogy húzogatták.

img_5023.jpg