Cuba Libre-e?

 

Ez ugye egy eldöntendő kérdés. Disznó-öböl meg Castro.

 

A forradalom miatt Bacardiék Puerto Ricoba menekültek. Gondolom azért másnap a munkások ugyanúgy bementek, a cukornádmelaszból, ugyanazokban az üstökben folytatódott a rumgyártás. Más lett a neve. Havanna. Dave barátom erre mindig azt mondja: a legjobb rum a Bacardi, csak most másképp hívják.

 

1900, Havanna, American Bar. Spanyolok elűzve. Russell, az Amerikai Hadsereg kapitánya rumos kóláját egy szelet friss lime-mal kéri ki, és így kiált: Por Cuba Libre!

Pesten egy éjjel rengeteg Cuba Librét készítenek. A puerto ricoi bacardiból és Coca kólájából.

Long drinkes pohár, tele jéggel, 4 cl rum, fél lime leve, és top kóla.

 

Pedig világszínvonalú kólát készítenek itthon is. Már több cikket olvastam róla, mire először a kezembe került a Hunyadi téri kis közértből. Betettem a táskámba, bicaj. Két sarok után tudtam, hogy ezzel a magyar kólával el kell készíteni a legismertebb kólás koktélokat – pálinkával.

Így született egy barátság Edittel, a Tikkadt Szöcske vezetőjével, és a málnapálinkával készített Suba Libre.

Zolinak nemrég meséltem el – azt hittem mondtam már neki korábban. Szóba került Castro is, meg a Disznó-öböl. Részemről inkább Che Guevara. Hasta la Victoria siempre – előre a teljes győzelemig.

Szeretek Zolival a szabadságról beszélgetni.  hasta_la_victoria_siempre_by_mrcrashdummy-d52djv1.jpg